Náš přístup

Podpůrná psychoedukační terapie není psychoterapeutickým přístupem, jde o edukační rámec se zaměřením na význam, smysl našeho života.

Klade velký důraz na kognitivní, rozumovou stránku a nedílnou součástí je probuzení přirozené lidské potřeby hlubokého niterného prostředí, jeho zvědomování a použití k nalezení smyslu svého života.

Individuální

Způsob setkávání pouze s jedním klientem. Nejlépe tak můžeme uchopit specifičnost Vaší osobnosti. Individuální prostor akceptuje věkovou rozmanitost, specifika ve schopnostech, vědomostech, dovednostech, charakterové a temperamentové zvláštnosti, zkušenosti či prožité životní situace.

Skupinový

Skupina se skládá ze stejných členů, kteří se na začátku jejího běhu přihlásí. Složení je tedy po celý její běh neměnné. Skupina se otevírá vždy na 3 měsíce, 4x do roka. Skupina se schází každý týden. Výhodou skupiny je naše začlenění a fungování v sociálním kontextu, protože většina sociálního učení probíhá ve skupinách. Klienti s podobnými problémy a potřebami si tak mohou poskytnout vhodné zázemí, podporu, sdílení a pomáhat si tak s jejich řešením. Zažijí uznání a ocenění druhých, spolupráci, komunikaci, sdílení problémů a zkušeností. Naučí se vztahovat se k druhým ve skupině, porozumět vlastnímu vlivu na druhé, podporovat a důvěřovat.

Arteterapetický

Arteterapie je léčba tvořením. V našem případě malováním. Jde o spontánní léčebnou tvořivost, sebeuzdravující proces, při kterém dochází ke slučování vědomých a nevědomých tendencí. Proces usnadňující vyjadřování pocitů a také činnost posilující sebevědomí.

V arteterapeutické skupině zažijeme pocit sounáležitosti, důvěrnosti, pocítíme podporu ostatních. Zážitek nás spojuje s emocí a naše city nás motivují k zvládání činností běžného dne.

Artefiletický

Artefiletika je zážitkové, tvořivé a hlavně reflektivní pojetí vzdělávání a výchovy. Artefiletika klade důraz na emocionální zážitek při výtvarném projevu, při kterém může docházet k hlubokému sebepoznání a pochopení vnitřních i vnějších vztahů. Základem je emocionální objevování.